Tuesday, October 7, 2008

pabila buah hati merajuk..=P

tiada apa yg nak diceritakan,sekadar nak story(ahakss same je maksudnye)

"tanggal (suatu tarikh dan suatu masa).kemuncak merajuknya kekasih hati.saat dimana dikau sangat diperlukan,disaat itu jualah dikau membuat onar.ku cuba memujukmu dan cuba menenangkanmu.tp akhirnya aku jua yg mengalah.aku pulang bersama yg sudi menerima.namun ku pasti suatu hari nanti....."

agak best jugak ayat ni.hehehe..rase2 sape la ek kekasih hati tu.semestinya yg disayangi.erm..????
sebelum pelbagai sangkaan dilempar,baik aku citer terus..hehehe.kekasih hati tu hanyalah metafora kpd kete aku.cume nak citer pasal kete aku rosak.tu je..hehehe.macamla org lain tak penah rase.entah ape2 laa aku nih..tp ini kisah aku.baco jo lah kalo nak baco.

kejadiannya berlaku pada 5 oktober jam 10.30mlm.ketika dlm perjalanan nak balik mmu.laluan asal ikut mrr2(middle road ring 2)...mcm lord of the ring plak..tp keadaan sgt sesak.maklum la penduduk kl balik dari perantauan..dan mendapat idea mahu menggunakan highway KLP(kl-putrajaya).walaupun tol nye agak mahal,tak kesahlaa asalkan sampai.sesampainye di jalan ampang hilir..dgn tetibe kete mati enjin.sempat la park kete tepi jalan..check beteri,ok.check meter minyak,ade lg separuh.minyak hitam,byk lg.air,ade jugak.taktau la ape yg rosaknye.usik tu usik ni,takmo gak idup enjin kete.dah la enjin mati kat tempat yg agak best.tmpt tu nak kate sunyi bole juge la.sbbnye byk kediaman embassy luar negara.tau2 je la rumah embassy camner,tembok punye la tggi.mcm la ade istana dlm tu dan juge ade rumah usang.gelap dan.......

Dlm dok try idupkan enjin kete,dtg sorang brader ni offer diri nak tolong tgkkan.dlm hati bole percaye ke ni?silap2 aku dirompaknye.tp alhamdulillah takde pape.dlm keadaan yg hampir putus asa,decide perlu alihkan kete ketempat yg selamat.sbb menganggu lalu lintas.so,tolak laa ape lagi..haih~

gamba rumah usang tu tak disnap.
kang tersangkut lak gamba lain.

rumah sunyi tu?seram?..tak jugak..cume menyeramkan bile kelibat org mabuk keluar dari restoran berdekatan.kang kalo kene kaco,bersilat camner pun rase cam takle lepas.time tu pun aku tgk cam ade pergaduhan dikalangan org2 mabuk tu.siap bawak kerusi lg.bahaye2.nape la diorang teguk air setan tu..ish3..so bile nampak makhluk yg mabuk2 itu,aku dok diam2 dlm kete..

so,mintak tolong kat ayah sendiri.ayah aku pun smp.dekat 1 jam tggu.then ayah aku pun takle nak idupkan kete tu.tepon la AAM..bile tgh kol,time tu la kalut nak lekat sticker AAM kat kete.nasib baik ade sticker,kalo tak.kene kuarkan duit..dh tepon AAM,kene plak tggu lg.memandangkan aku ade exam,on je la laptop,bace notes sementara tggu wakil AAM smp.hampir 2 jam tggu baru la dtg wakil AAM tu.brader AAM tu pun belek2.same cam aku buat.check bateri dan sebagainya.tp brader AAM tu mmg terrer.dpt detect ape rosaknye.rupenye car distributor rosak..patut la enjin cam semput jer.

car distributor yg sambung dgn wayar merah tu
(bukan gamba enjin kete aku)

brader AAM tu pun try baiki.tp mmg dh out dh distributor tu.so,...kene la tunda.tp trak tunda takde time mlm tu.pagi esoknye la baru dpt tunda.terpaksa la tinggalkan kete kat situ..last2 aku balik umah semula dgn ayah aku jam 2 pagi..lama btul sangkut kat situ...hasrat balik mmu ditangguh.tinggal la kekasih hati dijalanan..hahaha.alhamdulillah sumenye dh ok skang..end

p/s:sayangilah sesuatu itu sebaiknye.kalo tak,mungkin akan menyusahkan kita.

No comments: