Thursday, April 2, 2009

april

harini tarikh 2 april.pagi tadi baru saja lepas menjawab midterm exam subjek software engineering.mengharapkan yang terbaik.
hurm,...april datang lagi.takde ape yang special pun bulan april,melainkan banyak exam dicampur dengan assignment yang bertimbun-timbun.ooppss,ingatan itu datang bertandang....takpe,abaikan seketika.

selalunya bila masuk je bulan april,pasti kita terdengar ayat "april fool". ape bende april fool tu?sejenis makanan ke?atau sebuah mesin pengisar tebu?.kenapa kalau kawan2 kita buat joke yang tahapnya boleh mendatangkan bahaya kepada kita,then kita seakan nak marah jer.tapi kawan kita tu buat 'dont know' je sambil kata "april fool".adekah april fool tu sebagai lesen untuk kita mengenakan kawan2 atau sape2 saje.kalau nak kenakan kawan2 pun,tak bole ke bulan lain?(spt dilakukan oleh mak sy sendiri).nape la bulan april juga.kalau begitu,malangnya mereka yang lahir pada bulan april (terasa).bagi aku,mereka yang menyambut 'event' ni,mereka belum matang dalam pemikiran,meskipun rupa mereka kelihatan matang.

air dicincang takkan putus.mungkin pepatah ini boleh mengungkap ape yang berlaku pada bulan april ni.kini aku sudah sebumbung dengan rakan2 serumah sewaktu aku di EP semasa first year alpha di melaka.nak kata reunion pun bole jugak la.semestinya aku gembira,kerana dari tak kenal sesiapa semasa alpha (kecuali classmate mase sekolah),tinggal di EP (EP oh EP..malasnye nak sebut perkataan ni..hanya difahami oleh rakan2 yg seangkatan) dengan tak kenal sape jiran bilik sebelah,persahabatan dicetuskan.takkan nak buat hal sendiri2 je kalo dah duduk serumah.dipermulaan yang agak segan2 nak tegur sesama housemate,kini dah boleh gurau perli2.aku pun tak terlepas memerli dan diperli dan tiada memendam rasa pabila diperli...hehehe.baru happening.walaupun tidaklah sebaik kawan2 "disana",tp aku suka.berkawan jangan terlalu memilih.melainkan perihal berkasih :D ,saya mesti pilih(gaya iklan bank rakyat).

april oh april,banyak pulak kisah silam datang menyinggah.takpe,simpan je buat koleksi.


p/s:bourgenvilla....jom kita ke ____ :D

9 comments:

~mIsS_p00h~ said...

Uhuk3~

macam sakit tekak pulak bl april datang!

bulan april je ker ade entry tajuk april? may, june, julai... nov, dec? ade x?

Sah-sah la nak bg reminder tu! heee... :P

izzahmeor said...

Salam...

huh..
baru 2april..
macam2 memori menyinggah..
:D

*.m.a.w.a.r_p.u.t.i.h.* said...

bila april tiba..~
hikhik~dh nk tua da org tuu..=P

buzzy said...

to miss pooh (bile la nak mrs ni..)

nape tetibe sakit tekak?petanda nak bertukar status yer..hehehe.
mungkin ade tajuk posting mengikut bulan..hehehe..

to izzah
nak buat camner.kenangan yang memberi kesan kepada diri memang akan datang dengan sendirinye.tak perlu susah2 pikir.

to cik mawar putih
so,tak paham2 ke...hadiah be prepare ok..hehehe

Rahayu Niza said...

waaa..bila birthday zaini?

buzzy said...

11.4.

nak hadiah tau....nak jugak..tak kira..hehehe

an.nabihan said...

mmg tak sokong aprilfool krn sgt fool. yup!! blog baru hope bg tunjuk aja. wasalam. thanks tau sudey singgah.

Anak Pendang Sekeluarga said...

Katakanlah (wahai Muhammad): “Inilah jalanku dan orang-orang yang menurutku, menyeru manusia umumnya kepada agama Allah dengan berdasarkan keterangan dan bukti yang jelas nyata. Dan aku menegaskan: Maha suci Allah (dari segala iktiqad dan perbuatan syirik); dan bukanlah aku dari golongan yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain.” (Yusuf 12:108)”

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya….dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

Anonymous said...

salam.. eh ko dah pindah rumah? asal pindah gadoh ape? haha