Saturday, July 11, 2009

RC


RC plane.
tibe2 terminat secara tidak langsung dalam arena rc(remote control) ni.ini kerana brader2 kat tmpt praktikal tgh mendesign model jet lebih kurang mcm dlm gambar ni.so,aku sbg budak praktikal yg taktau ape2 try la tanye2 pasal rc ni.susah jugak nak reka satu model.reka+terbang.duit kene ada la nak reka model jet ni.nak kene beli motor or kipas,bateri,4 channel,6 channel dan sebagainya.blur jugak mula2.ape tu gyro(first time dgr aku igt GIRO yg bank negara tu :P).tapi brader tu sarankan sebelum minat lebih2 kat model,main simulation dulu.tgk orang lain main senang je terbang.tp bile main kat simulation,susah jugak.nak2 pulak RC helicopter.susah btul aku nak kasi heli tu duduk diam.so,aku lebih interest kat kapal terbang.steady je terbang..cewah.tp satu problem pulak,dah pandai terbang+acrobatic style aku tak reti nak turunkan flight tu.adei,ni kalau guna model kapalterbang yg betul alamatnye aku bawak balik remote control je la.hehehe
brader2 lain yg sama ofis mula2 kagum gak sbb aku bole kawal flight tu.tp bile aku ckp tak reti nak turunkan,kene gelak dgn diorang :D.biasa la,newbieeeee dlm RC ni.
masih dlm proses.tp dah lepas "crushless test" :P

walaupun baru minat kat RC plane ni,minat terhadap rc car lebih mendalam.sbb tak lawan gravity+ bole main depan rumah.
entah bila nak ada sebijik.haih..

*main simulation dlm ofis dikala bos takde..ssyyhh
*try tgk ni

No comments: