Wednesday, December 15, 2010

Saga Facelift(FL)

Salam hari rabu 15 disember 2010

Proton kini telah memperkenalkan satu lagi model keretanya yang mana telah dilancarkan perasmian @pengenalannya pada hari ini.model yang diperkenalkan diberi nama Proton Saga Facelift(FL).secara mudahnya,model kereta ini adalah penambahbaikan atau upgrade dari model keluaran sebelumnya.model ini digerakkan dengan enjin campro yang mana masih sama pada keluaran sebelumnya.tak perlu cerita panjang,sebab dah keluar kat berita.pastinya ramai dah tahu.








diantara perubahan@upgrade yang dapat dikenalpasti




Design bahagian depan


Bahagian belakang


Lampu yang agak style


Tambahan lampu signal pada sidemirror


Sport rim.saiz masih sama 14"


Fabrik kusyen(Saga FL yang kanan)


Sistem audio.masih clarion.tambahan port usb dan aux


Butang kawalan audio pada stereng


power window untuk keempat-empat tingkap


airbag untuk penumpang hadapan.
model sebelumnya tiada.


Disebabkan penambahbaikan.maka harganya pun ditambahlah juga.


secara peribadi,jika dibandingkan harga dan upgrade yang dilakukan agak munasabah.lebih2 lagi airbag untuk penumpang hadapan.punbagaimanawalau,saya belum lagi nak beli kereta.tgh kumpul duit.chek nak kawen oi..hehe.sekian

14 comments:

Amy Syaquena said...

As'salam..

Siap ada price lagi bagusnya..

NuSaNa NoSa 91 said...

wah3~ ni kete idaman ke?? ^_^

aMeL said...

aku nak tunggu Proton TUAH...

masyuk giler design dier~

buzzy said...

amy>tu la siap ade price lagi..beli la satu.bole sy tumpang.hehe

buzzy said...

keen>takde la kete idaman..sekadar kongsi maklumat.kalo ade org belikan ,sy ok je.hehe

buzzy said...

amel>aku rasa proton tuah tu lambat lagi kot nak masuk kilang.yg aritu tu prototype je.kalo dpt,ok jugak tu.beso.

nulhazwany abdul malik said...

ish nak amek lesen cpt2..
suh mak beli ni. haha

buzzy said...

cepat2 amik lesen

noreed said...

to buzzy: suka tang fabrik kusyen dia tu. cantik..

buzzy said...

noreed: suke kusyen je ? hehe

sheaza said...

salam..
cun gak kete saga baru nih..
harga pun berpatutan..
tp x minat nk beli lg.

buzzy said...

sheaza:bole tahan jugak kete ni.beli la satu..bole sy tumpang. hehe

bungakuning . said...

santek ! nampak garag sket dari yg asal . baru je tengok petang tadi . berkenan jugak , tapi DUIT tarak ! hehe

buzzy said...

bungakuning:mmg garang..lagi garang kalo tuannye garang..aum aum.haha.jom kumpul duit..:)