Sunday, January 30, 2011

terlupa

pernahkah anda mengalami apa yang saya alami baru-baru ini.kesnya,ceritanya serta alkisahnya bermula semalam iaitu hari sabtu 29 jan 2011 berlakulah peristiwa yang membuatkan diri ini gelabah sekejap.hehe macam mana bole lupa kereta parking kat mana.waktu tu dah jam 8mlm lebih.pastinya suasana gelap diluar pejabat.oh ya saya tak parking kereta dalam bangunan.so dah malam,maka gelap la kan.

maka dengan kondifen serta teguh keyakinan melangkahlah kaki ini menuju ke slot parking semasa datang kerja pada paginya.elok je sampai kat tempat parking(kawasan gelap) tekan kunci tapi kereta tak berbunyi.maka tekan dan tekan dan tekan lagi,tak jugak bunyi.masa tu dah mula kegelabahan fasa satu.

Waktu itu posisi badan tidak menghadap no pendaftaran kereta.kebetulan juga kereta yang ada dislot itu kereta sama jenama dengan kereta saya.memang anggap betul la kereta ni..dalam hati dah mula gelabah.kenapa la taknak jugak menyala lampu kereta(unlock).fikir hati,tak bole jadi ni.tengok la jua no pendaftaran kereta.kenapa WTV xxxx.kereta saya WRY xxxx..eh kereta orang lain la.pulak dah.gelabah satu badan.kat mana letak kereta ni.nak balik rumah ni.sape yang sorok kereta saya ni.macam-macam difikirnya.

fikir punya fikir,tapi tak dapat berfikir dengan tenang sebab tengah gelabah.tengok keliling tak jumpa jugak kereta.pergi kehujung parking tak ketemu jua.pergi kearah lain pula,tak jumpa juga.termangu dalam kegelapan.

dalam kegelabahan itu,terlintas sesuatu di akal fikiran kurniaan Tuhan.beristighfar diri ini.macam mana boleh tak ingat.lupa,pergi makan tengahhari pastu parking kat tempat lain.buat malu diri sendiri saje.nasib baik takde orang nampak.maka bergegaslah diri ini ke kereta.masuk dalam kereta,gelak sendiri.hehe.pertama kali jadi dan mungkin kali terakhir.serius taknak jadi lagi.


p/s:kejadian ini mungkin berlaku atas kelalaian diri mengingat pada pencipta dek terlalu tertumpu pada dunia.

4 comments:

Hamizah Hasnan said...

truk benor abg jenny ni...
kalo ada kat situ mau gelak guling2..haha

LaYar_LaRa said...

nak gelak guling2 ble x.... kahkahkahkah...;p

buzzy said...

mizah: nak buat camne.dah org telupe..hehe

cik layar lara: hihi bole2..baik2 guling :P

aNfaLafNa said...

anfal penah terlupe.lps gelabah sesaat igt dh parking kat tmpt laen :p